Loģistika un tās darbības nodrošināšana

Sonora.lv  loģistikas speciālistsIkviens uzņēmējs, veidojot ražotni, vēlas gūt peļņu un ar savu biznesu pelnīt. Ne vienmēr pelņas gūšana nozīmē augstas cenas piemērošanu gala produktam. Tas ir tikai pašsaprotami, jo neviens nevēlas iegādāties preces par nesamērīgi augstām cenām, kas varētu būt arī neadekvātas piedāvājumam. Lai visi šie procesi tiktu nodrošināti līdzsvarā, nepieciešams izvēlēties pareizos veidos, kā iegūt preci ražotnē, kā ražot un kā preci nogādāt pie pircēja. Tam visam ir domāti loģistikas speciālisti, kas detalizēti visu izplāno, lai būtu pēc iespējas mazākas izmaksas un peļņa no preces cenas būtu lielāka.

Kas veido peļņu?

Jebkuram ir skaidrs, ka peļņu, no preces pārdošanas, lielā mērā nosaka preces galējā cena par kuru tā tiek pārdota patērētājam. Kas tad īsti veido preces gala cenu? To ietekmē dažādi faktori:

  • Izejvielu cena – nekas netop par velti un ražotājam ir nepieciešams maksāt arī par izejvielām, ja tās ir ņemtas no citiem, nevis pašu iegūtas un/vai veidotas;
  • Ražošanas procesā patērētie resursi – piešiem noteikti viens no svarīgākajiem ir elektrība. Elektrība mūsdienās ir teju neatņemama sastāvdaļā jebkurā dzīves posmā un, ja tā pēkšņi pazūd, tad rodas iespaids, ka ir apstājusies pasaule. Ne velti pie katras elektroenerģijas tarifu celšanas, ražotājiem nākas smagi pūlēties, lai tas nekādā veidā pārāk neietekmētu galaprodukta cenu, jo, ja viena ražošanas posma daļa sadārdzinās, tad dārgāks paliek viss process, un to parasti nevēlas neviens;
  • Preces gala cena – visi šie faktori veido preces cenu, turklāt, pārdošanas cenai ir jābūt augstākai par ražošanas cenu, lai būtu vispār kaut kāda jēga to darīt. Šī starpība no pārdošanas cenas un ražošanas cenas arī tiek uzskatāma par peļņu. Bet, precei tiek piemērots arī veikala uzcenojums, kas palīdz pelnīt arī veikalam. Kopējā cena ir tā ko redzam zem preces veikala plauktā.

Kravu pārvadājumi.

Daudziem varētu likties dīvaini tas, ka tējai vai konfektēm veikala plauktā, varētu būt kāda saistība ar kravas automašīnām. Atgādināsim, ka preces neaug veikala plauktos un tās uz veikalu neviens nepiegādā nelielos daudzumos. Lai visu lielo preču daudzumu veiksmīgi nogādātu pārdevējam, jebkurš uzņēmums izmantos kravu pārvadājumus (http://sonora.lv), lai to realizētu. Preces cenā, kas veido peļņu, ir ietverts arī ceļš no ražotāja līdz veikalam.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *